Podcast από τον ΘΟΚ Οδύσσεια του Ομήρου Ραψωδία κ

NEWSROOM WIZ-GUIDE

ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΡΑΨΩΔΙΑ

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου παρουσιάζει σε ηχογραφημένη ανάγνωση τη ραψωδία κ («Ἀλκίνου Ἀπόλογοι: Τὰ περὶ Αἴολον, Λαιστρυγόνας καὶ Κίρκην») της Οδύσσειας του Ομήρου, στη σπουδαία μετάφραση του διακεκριμένου φιλολόγου Δ. Ν. Μαρωνίτη.

Τη ραψωδία διαβάζει ο ηθοποιός Κώστας Δημητρίου.
Μουσική επιμέλεια: Μαριάννα Γαλίδη
Ηχοληψία, μοντάζ και μείξη ήχου: Νικόλας Προκοπίου

Το podcast της ραψωδίας κ μπορείτε να ακούσετε ΕΔΩ.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
O Οδυσσέας και οι σύντροφοί του φτάνουν στο νησί της Αιολίας, όπου κατοικεί ο θεός των ανέμων. Ο Αίολος τους δωρίζει έναν ασκό, όπου έχει κλείσει όλους τους ανέμους που θα μπορούσαν να σταθούν εμπόδιο σε ένα ήρεμο ταξίδι. Τη δέκατη ημέρα του ταξιδιού τους αντικρίζουν την Ιθάκη. Τότε ο Οδυσσέας, ήρεμος πια, πέφτει σε ύπνο, και οι σύντροφοί του, νομίζοντας πως ο ασκός περιέχει κάποιο θησαυρό, τον ανοίγουν. Αμέσως ξεχύνονται όλοι οι άνεμοι και προκαλούν φοβερή τρικυμία. Το καράβι του Οδυσσέα καταλήγει και πάλι στο νησί του Αιόλου. Ο Αίολος, εξαγριωμένος, διώχνει τον Οδυσσέα, ο οποίος αναγκάζεται να επιστρέψει και πάλι στη θάλασσα και έπειτα από έξι μερόνυχτα αγκυροβολεί στη χώρα των Λαιστρυγόνων. Εκείνοι τους επιτίθενται, πετροβολώντας τα πλοία τους. Ο Οδυσσέας καταφέρνει να αποδράσει, σώζοντας μόνο ένα πλοίο: το δικό του. Ανοίγονται και πάλι στο πέλαγος και φτάνουν στην Αία, όπου κατοικεί η Κίρκη, η δαιμονική θεά, κόρη του Ήλιου. Τους φιλοξενεί στο παλάτι της, προσφέροντάς τους μαγικό ρόφημα για να λησμονήσουν την πατρίδα, και με το ραβδί της τους μεταμορφώνει σε χοίρους. Ο Ευρύλοχος, που έμεινε απέξω από το παλάτι, γυρίζει πίσω για να μεταφέρει την είδηση στον Οδυσσέα, που τρέχει για να τους σώσει. Στη διαδρομή συναντά τον θεό Ερμή, με όψη εφήβου, ο οποίος τον προμηθεύει με καλό βοτάνι και τον συμβουλεύει πώς να αντιμετωπίσει την Κίρκη. Βγαίνει νικητής και οι σύντροφοί του γίνονται ξανά άνθρωποι. Η Κίρκη τους φιλοξενεί για ένα χρόνο. Λίγο πριν την αναχώρησή τους, η Κίρκη συμβουλεύει τον Οδυσσέα να κατέβει στον Άδη, όπου μόνο ο μάντης Τειρεσίας μπορεί να του δείξει το δρόμο του γυρισμού.