Loading...
Το Θέατρο Ριάλτο συνεχίζει, παρά τις αντιξοότητες και την αναστολή διοργάνωσης παραστάσεων, να ενισχύει μέσω καινούριων προγραμμάτων του την καλλιτεχνική δημιουργία και παραγωγή, αναπτύσσοντας και κατά το 2021 νέες συνέργειες με καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στην Κύπρο.
Μετά από την ανακοίνωση της δεύτερης ανοιχτής πρόσκλησης για νέα έργα-συνεργασίες στο πλαίσιο του FlashArt 2021, σειρά παίρνει το πρόγραμμα του Φιλοξενούμενου Καλλιτέχνη (Associate Artist Residence Scheme).
Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, το Θέατρο Ριάλτο αναθέτει σε καλλιτέχνες που επιλέγονται, την ανάπτυξη ενός προγράμματος το οποίο συναντά τους ευρύτερους στόχους του Ριάλτο για πολιτιστική ανάπτυξη μέσα από καινοτόμες και σύγχρονες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης. Επιπλέον οι δράσεις οφείλουν να επικεντρώνονται και στην εκπαίδευση, καλλιέργεια και διεύρυνση του κοινού.
Μετά το εργαστήρι ανάπτυξης θεατρικού έργου με τίτλο Develop. Develop Again. Develop Better, που υλοποιήθηκε πέρσι από τον Πάρι Ερωτοκρίτου και σκηνοθετική συνεργασία της Μαρίας Κυριάκου, με τους συγγραφείς Μαρία Ιωάννου, Αυγή Λίλη, Στέφανο Σταυρίδη, και Γιώργο Τριλλίδη, τους ηθοποιούς Έλενα Καλλινίκου, Γιώργο Κυριάκου, Παναγιώτα Παπαγεωργίου, Βασίλη Χαραλάμπους το Associate Artist Residence Scheme συνεχίζεται φέτος με το πρόγραμμα περιπατώ των Μαρία Βαρνακκίδου και Κωνσταντίνας Ανδρέου. Οι δύο καλλιτέχνιδες μέσα από μια σύγχρονη και ευρηματική διαδικασία θα δημιουργήσουν μια βιωματική ηχογραφημένη περιήγηση / παράσταση της περιοχής της Πλατείας Ηρώων και του Θεάτρου Ριάλτο, που θα εξιστορεί, θ’ ανακαλεί, αλλά και θα δημιουργεί καινούργιες εικόνες και εμπειρίες.
Οι δύο δημιουργοί εκκινώντας από αρχιτεκτονικά και μνημειακά στοιχεία, καλλιτεχνικές παρεμβάσεις, καθώς και τα στενά καντούνια, τις απλωμένες μπουγάδες και τα μπαλκόνια με τις γλάστρες που χαρακτηρίζουν την περιοχή, θα αναζητήσουν την πολιτιστική ταυτότητα μέσα από το πέρασμα του χρόνου και μέσα από την ιστορική και κοινωνική έρευνα θα δημιουργήσουν μια βιωματική βόλτα όπου ο κάθε θεατής θα έχει την ευκαιρία να νιώσει τον παλμό της πλατείας Ηρώων και της ευρύτερης περιοχής.
Της υλοποίησης της δράσης θα προηγηθεί έρευνα σε αρχεία, συνεντεύξεις με ιστορικούς και καλλιτέχνες, εργαστήρια, ανοιχτές συζητήσεις, χαρτογράφηση και παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού.
Οι δύο δημιουργοί θα επηρεαστούν και θα εμπνευστούν από τα στοιχεία, αυτά που ήδη έχουν γραφτεί για την πόλη της Λεμεσού αλλά και πολλά άλλα που δεν γράφτηκαν ή δεν ρωτήθηκαν ποτέ. Στόχος είναι να συμπεριληφθούν σε αυτή τη διαδικασία και ντόπιοι καλλιτέχνες μέσα από συνεντεύξεις και εργαστήρια τα οποία θα προσφέρουν υλικό για την δημιουργία αυτής της βιωματικής ηχογραφημένης βόλτας. Τα διάφορα στάδια της δράσης θα πραγματοποιηθούν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο και οι πρώτες διαδρομές θα πραγματοποιηθούν πριν το τέλος του 2021. Στόχος είναι η παραγωγή ενός διαχρονικού υλικού το οποίο θα συνδυάζει την ιστορία της περιοχής, τις τέχνες και την τεχνολογία.
Η Μαρία Βαρνακκίδου και η Κωνσταντίνα Ανδρέου συνεργάστηκαν με το Θέατρο Ριαλτο τον περασμένο Ιούλιο στη διάρκεια του πρώτου FlashArt με τη δράση Come Together, επίσης μια βιωματική δράση εμπνευσμένη από τον εγκλεισμό.
Bιογραφικά
Μαρία Βαρνακκίδου
Σπούδασε Σύγχρονο Θέατρο στο πανεπιστήμιο Brunel του Λονδίνου και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην σκηνοθεσία θεάτρου στο πανεπιστήμιο Royal Holloway στο Λονδίνο.
Η καινούργια θεατρική της δουλεία με τίτλο«Lemons Lemons Lemons Lemons Lemons» του Sam Steiner (Παραγωγή της Fresh Target Theatre Ensemble) ήταν προγραμματισμένη για πρεμιέρα τον Δεκέμβριου 2020 2020 αλλά αναστάλθηκε λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό.
Έχει επίσης σκηνοθετήσει τις devised θεατρικές παραστάσεις «Come Together» (2020), «RAM» (2020),«ROUTES»(2019) και την παράσταση «In-decent» (2017). Έχει συν-σκηνοθετήσει με τον Κύρο Παπαβασιλείου την devised θεατρική παράσταση «Το Βλέμμα» (2015). Έχει επίσης αναλάβει την επιμέλεια και την σκηνοθεσία του performance «Αιδοίων Μονόλογοι» (2012).
Έχει συνεργαστεί ως συν-σεναριογράφος, στην μεγάλου μήκους ταινία «Οι εντυπώσεις ενός πνιγμένου» του Κύρου Παπαβασιλείου (2015).
Ως βοηθός σκηνοθέτη, έχει συνεργαστεί με την Μαρία Κυριάκου στην παράσταση «Saved», (Σατιρικό Θεάτρο, 2018) και στην παράσταση «Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν» (ΘΟΚ, 2017). Έχει επίσης συνεργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη με τον Μάριο Ιωάννου στην παράσταση «Ενώνοντας την Μεσόγειο» («Πάφος 2017»).
Έχει επίσης διδάξει θεατρικά εργαστήρια στην Κύπρο και στην Ευρώπη.
Κωνσταντίνα Ανδρέου
Σπούδασε Τheatre Design for Performance στο Wimbledon College of Art και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στο Art Direction από το Nottingham Trent University. Εργάζεται στην Κύπρο ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος στον χώρο του Θέατρου, Χοροθεάτρου, Χορού, Κινηματογράφου και Διαφήμισης.
Έχει συνεργαστεί με πολλές θεατρικές ομάδες του ελεύθερου θέατρου καθώς και τον Θεατρικό Οργανισμο Κύπρου στις παραστάσεις: «Πράγματα δικά μου, αληθινά» (σκην. Μαρία Κυριάκου), «Η Στέλλα με τα κόκκινα γαντια» (σκην. Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης), «Ο σκυλος που καπνίζει» (σκην. Σώτος Σταυράκης), «Λίγο ακόμα» (σκην. Θανάσης Γεωργίου & Φώτης Νικολάου). Ήταν μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας για τις δράσεις Β’ Τριμήνου 2019, ΘΟΚ «251» και συμμετείχε στις εγκαταστάσεις «Δωμάτια». Συμμετείχε επίσης στο Διεθνές Φεστιβάλ Κύπρια με την παράσταση «Faust» (σκην. Στέφανος Δρουσιώτης). Επιπλέον συνεργάστηκε με τις ομάδες Χ-it Dance Theatre, Persona, Pests, Maskarini, Act Theatre, Θέατρο Λέξη, Θέατρο Ένα, Θέατρο Δέντρο, Θέατρο Versus και άλλες ανεξαρτητες παραγωγές.
Υπήρξε προτεινόμενη για το Βραβειο Σκηνογραφίας- Eνδυματολογίας 2014-2015 για την παράσταση «Λίγο Ακόμα», για το Βραβείο Eνδυματολογίας 2009-2011 για την παράσταση «Ο Σκύλος που Καπνίζει» και για το Βραβείο Νέου Δημιουργού της Χρονιάς 2019.