Loading...
Η Έλενα Γρηγοροπούλου βρέθηκε στο Αμφιθέατρο της Σχολής Τυφλών, στη Λευκωσία, για την παράσταση «Μήδεια» του Ευριπίδη και μεταφέρει τις εντυπώσεις της.
Χρόνια τώρα, το δίδυμο των Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια δημιουργεί παραγωγές που καθηλώνουν, αλλά και κινητοποιούν. Μια σύγχρονη ανάγνωση και μια ανανεωμένη απόδοση της πιο σπαρακτικής τραγωδίας του αρχαίου δράματος. Επίκαιρη ξανά και ξανά πραγματεύεται την έμφυλη ανισότητα, τη φύση της γυναίκας, τη θέση της γυναίκας, τα στερεότυπα κατά της γυναίκας.
Ακολουθώντας το πρότυπο των τριών υποκριτών της αρχαίας τραγωδίας, όλα τα πρόσωπα του δράματος ενσαρκώνονται από τρεις ηθοποιούς: τον Αιμίλιο Χειλάκη, την Αθηνά Μαξίμου και τον Αναστάση Ροϊλό.
Η Αθηνά Μαξίμου, ως Μήδεια, μαγνήτισε από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό, αποδίδοντας το τραγικό αδιέξοδο και την ταλάντευση ανάμεσα στη μανία της εκδίκησης και το μητρικό ένστικτο, με αέρινη κίνηση και βελούδινη χροιά. «Δι’ ελέου και φόβου» προκάλεσε ρίγη και συγκίνηση και αποτυπώθηκε στη συνείδησή μας ως μια νέα έκφανση μεγάλης τραγικής πρωταγωνίστριας.
Για τον Αιμίλιο Χειλάκη τι να πει κανείς… Μπαινοβγαίνει με άνεση από τον ένα ρόλο στον άλλο, σαν να αλλάζει πουκάμισο. Πείθει και σαν φοβισμένος δούλος και σαν μεγαλειώδης επιβλητικός βασιλιάς Κρέοντας και σαν Ιάσωνας -αρχικά αλαζόνας και περιφρονητικός και έπειτα ένας συντετριμμένος από την κάθαρση άνθρωπος.
Η Μυρτώ Αλικάκη ως κορυφαία του Χορού μοιράστηκε τα χορικά μέρη με τη Γιώτα Νέγκα, διαχωρίζοντάς τα σε αφηγηματικό και λυρικό μέρος.
Η απόδοση του Γιώργου Μπλάνα, με πλήρη σεβασμό στο αρχαίο πρωτότυπο, απαλλαγμένη από φιλολογικές εξάρσεις, έφερε το κείμενο άρτιο και οικείο ακόμα και στο πιο νεαρό κοινό.
Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας
Σκηνικά-Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Επιμέλεια Κίνησης-Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Πρωτότυπη Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθετών: Νίκος Τσιμάρας
Παραγωγή: Παναγιώτης Γεροδήμος
Απόψε (Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022) η τελευταία παράσταση στο Κούριο - Διάβασε περισσότερα εδώ