Loading...
To NiMAC [Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας, Συνεργασία: Ίδρυμα Πιερίδη] με αφορμή το 3ο Epic Street Fest Nicosia θα παραμείνει ανοιχτό μέχρι τις 00:00 στις 28 Ιουνίου 2022, με τις εκθέσεις: Project Room #7, Frenk Bey, Fortress and the Thing του Hasan Aksaygın, Σύγχρονες Φωτογραφικές Πρακτικές #2, Sensing is believing, believing is seeing του Άδωνη Αρχοντίδη και One Hundred Fifty Eight Attempts for Revision του Νικόλα Λαμπούρη.
H έκθεση του Hasan Aksaygın με τίτλο Frenk Bey, Fortress and the Thing πραγματεύεται την ιστορία της Κύπρου κατά τη διάρκεια της αποικιοκρατίας μέσω μιας πλασματικής αφήγησης. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που άντλησε από ποικίλο αρχειακό, ιστορικό και ακαδημαϊκό υλικό για να δημιουργήσει μια υποθετική εικαστική και κειμενική αφήγηση που μπορεί να περιγράψει κανείς ως νεογοτθική εξιστόρηση ή ριμέικ του γοτθικού παραμυθιού Φρανκενστάιν.
Το Sensing is believing, believing is seeing είναι μια σειρά φωτογραφικών έργων που χρησιμοποιούν τεχνικές τηλεπισκόπησης ή τηλεανίχνευσης, δηλαδή φωτογραμμετρία και σάρωση LiDAR. Τα στοιχεία που συνθέτουν τις εικόνες προέρχονται από το αρχείο του Αρχοντίδη και μέσω μιας μεθόδου παρόμοιας με το κολλάζ, ο καλλιτέχνης συνθέτει εικονικούς κόσμους που καταλαμβάνουν μια περίεργη οντολογική κατάσταση που βρίσκεται στον μεταβατικό χώρο μεταξύ του πραγματικού και του φανταστικού.
Η έκθεση One Hundred Fifty Eight Attempts for Revision αποτελείται από τέσσερις τόμους: το τρίτομο έργο Propaedeutics on Memorial Structures (2018–2020), που διερευνά την κοινωνική, πολιτική και πολιτιστική κατάσταση μνημείων και αναθηματικών αρχιτεκτονημάτων στην Κύπρο, και το We Never Had Winners (2021). Τα τέσσερα αυτά πρότζεκτ εξετάζουν με κριτικό πνεύμα τις αμφισβητούμενες διατυπώσεις των συλλογικών, εθνικών και πολιτιστικών αφηγήσεων και εξετάζουν το μνημείο και την εκτεταμένη λειτουργία του ως αντικειμένου.