ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Στην Αγία Νάπα σαν τουρίστας

ΜΑΡΙΑ ΦΑΝΤΗ

Το φετινό καλοκαίρι είχα την ευκαιρία να δω την Αγία Νάπα όπως πραγματικά είναι: μια πανέμορφη πόλη, με πολιτισμό, αμμώδεις παραλίες και τιρκουάζ νερά.

Πολλά άλλαξαν από τότε που θυμάμαι τις διακοπές με τους γονείς μου στην Αγία Νάπα. Ένας ευλογημένος τόπος που κρύβει μέσα του την ομορφιά της Κύπρου. Μια Αγία Νάπα που ξανά ανακάλυψα φέτος, φέρνοντάς μου ευχάριστες μνήμες από τα παλιά.

Παρασκευούλα, απογευματάκι, ζέστη αλλά σχετικά ήσυχη μέρα στη δουλειά, και μετά από πρόσκληση του Δημάρχου, Χρίστου Ζαννέττου και του Δημοτικού Συμβουλίου, ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας για ένα ευχάριστο weekend στην Αγία Νάπα.

Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία 4-5 χρόνια οι καλοκαιρινές μου διακοπές γίνονται συνήθως σε κάποιο ελληνικό νησί. Δύσκολα όμως τα πράγματα φέτος για αυτό θα τιμήσουμε τον εγχώριο τουρισμό. Στο αυτοκίνητο είχαμε μια συζήτηση για το πώς θα είναι τα πράγματα στην περιοχή μετά από τον μειωμένο τουρισμό λόγω των γεγονότων. Γενικά όμως συχνά πυκνά επισκεπτόμαστε την Αγία Νάπα για να απολαύσουμε τις πανέμορφες παραλίες της. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που κάθε χρόνο αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες τουρίστες.

Φέτος λοιπόν και αφού #menoumekypro αποφασίσαμε να κάνουμε και να δούμε πράγματα που κάνουν και οι τουρίστες. Φτάνοντας αργά το απόγευμα κάναμε μια βόλτα στην πόλη προτού κάνουμε check in στο ξενοδοχείο.

Αρκετά ήσυχη και χαλαρή, η πλατεία της Αγίας Νάπας ήταν ιδανική για να απολαύσουμε τον περίπατό μας στον παραλιακό πεζόδρομο, κάνοντας και μία στάση για παγωτό. Στη συνέχεια επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να ετοιμαστούμε για τη βραδινή μας βόλτα στη γραφική παραδοσιακή ταβέρνα Napa, στο κέντρο της περιοχής, όπου απολαύσαμε κυπριακές γεύσεις αλλά και πιάτα εποχής. Το γεγονός ότι κάποια μαγαζιά της γύρω περιοχής ήταν κλειστά και άλλα με λιγοστό κόσμο, μας έκανε να συνηδειτοποιήσουμε πως το φετινό καλοκαίρι στην Αγία Νάπα θα ήταν αλλιώτικο από αυτά που είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν.

Ωστόσο, η επιθυμία μας να γνωρίσουμε την Αγία Νάπα ακόμα και σε αυτή της την μορφή, την πιο ήρεμη και χαλαρή, ήταν η αφορμή για να μας χαρίσει αξέχαστες εμπειρίες, αφού ανακαλύψαμε άγνωστες πτυχές της.

Σάββατο πρωί λοιπόν, πρώτη στάση, ξεκινήσαμε την περιήγηση μας στην περιοχή στο Sculpture Park. Η αλήθεια είναι πως εδώ και χρόνια ήθελα να επισκεφτώ το πάρκο για να δω τι υπάρχει. Βλέποντας διάφορες φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον τελευταίο καιρό η επιθυμία μου έγινε πιο έντονη.

Το εκθαμβωτικό υπαίθριο πάρκο, είναι μια υπέροχη προσπάθεια που δημιούργησε μια νέα εμπειρία για τους τουρίστες και όχι μόνο. Το Πάρκο Αγαλμάτων άνοιξε το 2014 και είναι πραγματικά μια ξεχωριστή εμπειρία. Με 250 γλυπτά και 140 διαφορετικούς καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο είναι σίγουρα μια όαση πολιτισμού που όλοι πρέπει να επισκεφτούμε έστω και μια φορά. Δίπλα από το πάρκο γλυπτικής, συνεχίσαμε στο πάρκο μεσογειακών φυτών κάκτων και παχύφυτων και θαυμάσαμε από κοντά διάφορα είδη φυτών, κάκτων και παχυφύτων τα περισσότερα από τα οποία είναι σπάνια στο είδος τους. Τρίτη στάση κάναμε στο μουσείο «Θάλασσα». Ένα από τα καλύτερα μουσεία της Μεσογείου που πρόσφατα είχε συμπεριληφθεί μεταξύ των δέκα κορυφαίων μουσείων της Ευρώπης. Σίγουρα μπορεί να έχετε περάσει με το σχολείο κάποια στιγμή αλλά, καλό είναι να ξαναπεράσετε και αυτή τη φορά για να ανακαλύψετε να ακούσετε ή να δείτε πιο προσεκτικά τι έχει.

Μετά από μια μικρή περιήγηση στο μουσείο προχωρήσουμε για να απολαύσουμε τη βόλτα μας και τα αγαπημένα νερά της πόλης. Φτάσαμε στο γραφικό λιμανάκι της πόλης και επιβιβαστήκαμε σε πλοίο για μια μικρή κρουαζιέρα για να χαλαρώσουμε στα καταγάλανα νερά και να απολαύσουμε το θαλάσσιο φυσικό τοπίο. Μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση για να βάλετε ψηλά στο “to do list’’ σας αν επιλέξετε να κάνετε τις διακοπές σας στην περιοχή.

Ίσως το highlight και το αγαπημένο μου σημείο της βόλτας μας και της διανομής μας, χορταίνοντας το γαλαζοπράσινο της θάλασσας με διάφορες στάσεις και βουτιές στα όμορφα κρύα νερά ήταν ό,τι έπρεπε μετά από την βόλτα μας.

Καθημερινά από το πρωί μέχρι το βράδυ, διεξάγονται δρομολόγια κατά μήκος της ακτής της Αγίας Νάπας που περνούν μπροστά από το Κάβο Γκρέκο και καταλήγουν μέχρι την παραλία του Κόννου. Μια εμπειρία που αξίζει να πάρεις και τα παιδιά σου αν έχεις και να γνωρίσετε τις ομορφιές της θάλασσας, να κολυμπήσετε ή πάλι αν να περάσετε ευχαρίστα με μουσική κέφι και φιλική διάθεση.

Αφού το μάτι μας αλλά και το πνεύμα μας χόρτασε χαλαρότητα, επιστρέψαμε για να χορτάσει και το σώμα μας. Μετά την απόβαση μας επισκεφτήκαμε την παραλία του Nissi Beach , που εντάξει δεν νομίζω να θέλετε ιδιαίτερες συστάσεις και καθίσαμε στην ταβέρνα Nissi. Ένα περιποιημένο εστιατόριο που στεγάζεται στην παραλία του Nissi Beach που θα απολαύσετε από το πρωί μέχρι το βράδυ, ελαφριά πιάτα, δροσιστικά ποτά και κοκτέιλ σε ένα άκρως καλοκαιρινό περιβάλλον. Από το μενού δεν λείπουν οι κυπριακές και μεσογειακές γεύσεις αλλά και οι χορτοφαγικές επιλογές.

Αφού ολοκληρώσαμε το μεσημεριανό μας και προτού πάμε να απολαύσουμε ξανά τα νερά της όμορφης πόλης περάσαμε μια βόλτα από την πολυφωτογραφημένη Καμάρα του Κόρακα που αν δεν την ξέρεις καλό είναι να την μάθεις. Η γέφυρα βρίσκεται σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από το εξωκλήσι των Αγίων Αναργύρων και αποτελεί ένα γραφικότατο πανύψηλο φυσικό γεφύρι, σύμβολο για ολόκληρη τη χερσόνησο του Κάβο Γκρέκο.

Μπορεί κατά καιρούς να ακούγονται διάφορα για την Αγία Νάπα, όμως η πόλη έχει πολύ περισσότερα από την νυχτερινή ζωή. Είναι εξωτικές παραλίες, μικρά ρομαντικά ξωκλήσια και θαλασσινές σπηλιές. Είναι τα τουρκουάζ νερά στο Nissi Beach, το μαγευτικό Blue Lagoon (της Αγίας Νάπας μην πάει ο νους σας προς Πάφο) και το διάσημο και καταπράσινο εθνικό δασικό πάρκο. Μια «παρεξηγημένη» περιοχή που σίγουρα φέτος αρκετοί από εμάς θα ανακαλύψουμε ξανά, όπως της αξίζει.

Μέρη και εμπειρίες που δεν μπορούν να χωρέσουν μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο. Και όμως τα πιο πάνω μπορείς να τα κάνεις αν βρεθείς στην Άγια Νάπα για δύο μόλις ημέρες…