Loading...
Ζena Palace Λευκωσία Τετάρτη 14 Μαρτίου στις 21.30
Ο Χάρολντ (ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Ντέιβιντ Ογέλοουο) είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Είναι ένας πιστός σύζυγος και αφοσιωμένος υπάλληλος μιας φαρμακευτικής εταιρείας που πρόκειται να μπει στο χρηματιστήριο. Η δουλειά του, ο γάμος του και η ζωή του ολόκληρη θα τεθούν υπό αμφισβήτηση όταν, κατά τη διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού στο Μεξικό, ο ίδιος θα βρεθεί σε κίνδυνο. Πισώπλατα μαχαιρώματα από αδίστακτα αφεντικά (η βραβευμένη με Όσκαρ Σαρλίζ Θερόν και ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Τζόελ Έτζερτον), βαρόνοι ναρκωτικών και μυστικές αποστολές είναι μερικά από όσα έχει να αντιμετωπίσει καθώς περνά τα όρια της νομιμότητας κι από φιλήσυχος πολίτης γίνεται καταζητούμενος εγκληματίας! Είναι έξω από τα νερά του – ή μήπως μέσα σε αυτά; Ένα απολαυστικό ρόλερ-κόστερ κωμωδίας και δράσης!
Από τα stunts στην καρέκλα του σκηνοθέτη
«Οι περισσότερες από τις ταινίες μου έχουν να κάνουν με το κάρμα. Κάνεις άσχημα πράγματα και μετά παθαίνεις άσχημα πράγματα. Σε αυτήν την ταινία, όμως, μου φάνηκε ενδιαφέρον να ασχοληθώ με έναν τύπο που χάνει τον δρόμο του για να ανακαλύψει τελικά τον εαυτό του» αναφέρει ο σκηνοθέτης της ταινίας, Νας Έτζερτον, η πορεία του οποίου στη βιομηχανία του σινεμά είναι γεμάτη… ανατροπές, ακριβώς όπως το ταξίδι του Χάρολντ από το Σικάγο προς το Μεξικό.
Αν και ο Έτζερτον έκανε όνομα στο Χόλιγουντ ως κασκαντέρ και ηθοποιός (Zero Dark Thirty, Η Τζέϊν Πήρε το Όπλο της), με συμμετοχές σε περισσότερες από 130 και 40 ταινίες αντίστοιχα, στην πορεία αποφάσισε να δοκιμαστεί και ως σκηνοθέτης, ξεκινώντας από μικρού μήκους φιλμ – με πιο αξιοσημείωτο το βραβευμένο «Spider» (2010) – και κάνοντας το μεγάλο ντεμπούτο του το 2008 με την ταινία «Ερωτική Απληστία».
Λίγα χρόνια αργότερα, όταν το σενάριο του «Ένας Ξένος στην Πόλη» έφτασε στα χέρια του, ο Έτζερτον ήξερε ότι αυτό ήταν το πρότζεκτ στο οποίο θα έπεφτε με τα μούτρα. «Μου άρεσε πολύ το κόνσεπτ αν και το σενάριο ήταν κάπως γενικό και αφηρημένο για τα γούστα μου. Ήθελα ένα πιο συγκεκριμένο είδος κωμωδίας και ήξερα πως αν γίνει σωστά, θα είχα ένα πραγματικά διασκεδαστικό αποτέλεσμα» αναφέρει. Με τις απαραίτητες τροποποιήσεις του σεναριογράφου Άντονι Ταμπάκις στην ιστορία, ο Έτζερτον διαμόρφωσε μια απίθανη κωμωδία δράσης και χαρακτήρων, με ένα all-star καστ.
Οι χαρακτήρες
Nτέιβιντ Ογέλοουο: από νοικοκύρης… εγκληματίας
Αν και οι περισσότεροι ηθοποιοί της ταινίας έχουν ξεχωρίσει για τις ερμηνείες τους σε δραματικούς ρόλους, στο «Ένας Ξένος στην Πόλη» κατάφεραν να ξεδιπλώσουν ένα ακόμα χάρισμά τους: το χιούμορ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Ντέιβιντ Ογέλοουο, που είχε ξεχωρίσει για τον ρόλο του ως Μάρτιν Λούθερ Κινγκ στο «Selma», για τον οποίο ήταν μάλιστα και υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα. «Πριν από το ‘’Ένας Ξένος στην Πόλη’’ δεν είχα κάνει ξανά μαύρη κωμωδία. Κρατούσα την αστεία πλευρά μου για τα παιδιά μου και τους φίλους μου οπότε, για μένα, αυτή η ταινία ήταν μια μοναδική ευκαιρία να εκφράσω αυτή την πλευρά μου» αναφέρει ο ηθοποιός.
Ο Ογέλοουο διάνθισε τον ρόλο με πολλές δικές του ιδέες και ο Έτζερτον ήταν πολύ δεκτικός σε αυτό. «Προκάλεσα τον Νας να κάνει τον Χάρολντ Νιγηριανό μετανάστη. Έχω γονείς Νιγηριανούς και έζησα και εγώ στη Νιγηρία εφτά χρόνια, οπότε αυτό το στοιχείο μού έδωσε τη δυνατότητα να σχετιστώ με τον χαρακτήρα καλύτερα. Σκέφτηκα, επίσης, ότι ως Νιγηριανός, ο Χάρολντ θα ήταν εντελώς έξω από τα νερά του στο Μεξικό». Για τον Ογέλουοο, ο σκηνοθέτης αναφέρει πως ήταν η ιδανική επιλογή για τον ρόλο του αφοσιωμένου εργαζομένου και συζύγου. «Ο Ντέιβιντ είναι καταπληκτικός στον ρόλο του απλού, καθημερινού τύπου που πιστεύει στο αμερικάνικο όνειρο παρότι ζει μια μίζερη ζωή στο Σικάγο. Η ειρωνεία είναι ότι όταν φτάνει στο Μεξικό και παθαίνει όλα αυτά τα απίστευτα πράγματα, απελευθερώνεται και βρίσκει τον δρόμο του».
Ενώ ο Χάρολντ είναι η καρδιά και την ψυχή του φιλμ, οι αντιδράσεις της Θερόν και του Έτζερτον ως αφεντικά-νάρκισσοι προσφέρουν τις πιο αστείες στιγμές της ταινίας. «Είναι αγενείς, μισαλλόδοξοι, φέρονται φριχτά στους ανθρώπους και αγνοούν παντελώς τις ανάγκες οποιουδήποτε άλλου πλην των ίδιων. Το χιούμορ της ταινίας προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από αυτούς τους δύο σέξι, πανέμορφους ανθρώπους που φέρονται τόσο απαίσια» σχολιάζει η παραγωγός Ρεμπέκα Γιέλνταμ.
Σαρλίζ Θερόν: μια δαιμόνια femme-fatale
Όπως ο Ογέλοουο, έτσι και η βραβευμένη με Όσκαρ Σαρλίζ Θερόν εκτόξευσε την καριέρα της μέσα από δραματικούς ρόλους, όπως αυτόν της κατά συρροή δολοφόνου Αϊλίν Γουόρνος στο «Monster», για το οποίο απέσπασε και Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Έτσι, πέρα από μερικές guest εμφανίσεις στην κωμική τηλεοπτική σειρά «Arrested Development», η ηθοποιός δεν είχε την ευκαιρία να ξεδιπλώσει το αστείρευτο ταλέντο της στην κωμωδία. Με το μαύρο χιούμορ του Νας Έτζερτον, η Θερόν πρωτοήρθε σε επαφή κοντά μια δεκαετία πριν, όταν είδε το «Spider». «Εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ όταν το είδα που ζήτησα να τον γνωρίσω, σαν κανονική θαυμάστρια. Ταιριάξαμε αμέσως και γίναμε φίλοι. Εδώ και λίγο καιρό, ψάχναμε ένα πρότζεκτ που θα μπορούσαμε να δουλέψουμε μαζί» αναφέρει η ηθοποιός.
Το «Ένας Ξένος στην Πόλη» ήταν η ευκαιρία που έψαχναν. Όταν ο Νας Έτζερτον της πρότεινε τον ρόλο της αδυσώπητης businesswoman Ελέιν, η Θερόν δεν δίστασε ούτε στιγμή. Μάλιστα, ανέλαβε και την παραγωγή της ταινίας μέσω της εταιρείας της. «Μου αρέσει η Ελέιν επειδή έχει κάτι το αφιλτράριστο και μη απολογητικό επάνω της» αναφέρει η Νοτιοαφρικανή σταρ. «Όταν έπαιζα την Ελέιν, έφευγαν από το στόμα μου λόγια που δεν πίστευα ποτέ ότι θα έλεγα. Υπήρχαν στιγμές στα γυρίσματα που κοκκίνιζα από την ντροπή και ζητούσα από τα παιδιά συγγνώμη που ξεστόμιζα τόσες πολλές βρισιές» λέει για το πλούσιο σε… γαλλικά λεξιλόγιο του χαρακτήρα που υποδύεται. Φυσικά, η ηθοποιός δεν αντιμετώπισε την Ελέιν απλώς σαν μια καρικατούρα που ξεστομίζει βιτριολικές ατάκες, αλλά αντιθέτως εμβάθυνε στον ρόλο προκειμένου να ανακαλύψει την (καλά κρυμμένη) καλή πλευρά του χαρακτήρα της. «Αυτό που ανακάλυψα ήταν ότι κάτω από όλη αυτήν την ψευτομαγκιά, η Ελέιν είναι ευάλωτη και πληγωμένη. Και για μένα, αυτό την κάνει πραγματική» αναφέρει.
Τζόελ Έτζερτον: ένας λύκος με… κοστούμι
Και για τον Τζόελ Έτζερτον, ο χαρακτήρας του άσπλαχνου businessman Ρίτσαρντ Ρασκ απέχει πολύ από άλλους ρόλους του, όπως του υπέρμαχου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο «Loving», για το οποίο ήταν υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα. «Είναι λες και ταλαντεύομαι ανάμεσα στους καλούς και τους κακούς» αναφέρει ο ηθοποιός για τη αντίφαση των ρόλων του. «Ο Ρίτσαρντ είναι ό,τι αγαπάς να μισείς στην Αμερική. Ήθελα να εκπροσωπεί μέσα από τις κινήσεις και τις χειρονομίες του όλο αυτό το ελιτίστικο και δήθεν αψεγάδιαστο, καθώς κάθεται στο φανταχτερό γραφείο του. Σκέφτηκα πολύ την ψεύτικη αίσθηση δύναμης που του έδωσα».
Ηθοποιοί: Ντέιβιντ Ογελόγο, Σαρλίζ Θερόν, Τζόελ Έτζερτον, Αμάντα Σάιφριντ, Tάντι Νιούτον, Σάρλτο Κόπλεϊ, Μέλονι Ντίαζ, Μπασίρ Σαλαχουντίν
Σκηνοθεσία: Νας Έτζερτον
Μουσική: Κριστόφ Μπεκ
Παραγωγή: Ρεμπέκα Γιελντάμ, Νας Έτζερτον, Σαρλίζ Θερόν, Μπεθ Κόνο, Α. Τζ. Ντιξ, Άντονι Ταμπάκης
Σενάριο: Άντονι Ταμπάκης, Μάθιου Στόουν
Είδος ταινίας: Κωμική περιπέτεια