ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Πώς πήρα μια γερή γεύση Αθήνας μέσα σε 4 μέρες

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΔΕΡΜΑΤΑ

Ένα 4ήμερο στην Αθήνα μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα «γεμάτο» και μοναδικό αν ξέρεις πως να κινηθείς ώστε να εκμεταλλευτείς την κάθε στιγμή και να γεμίσεις τις μπαταρίες σου αλλάζοντας παραστάσεις και συλλέγοντας ξεχωριστές στιγμές. Τέσσερις οργανωμένες μέρες στην Αθήνα αποδείχθηκαν υπέρ το δέον αρκετές ώστε να δώσω στον εαυτό μου την αλλαγή που χρειαζόταν. Η επιλογή ενός δώματος μέσω RBNB στο Θησείο ήταν κίνηση ρουά ματ μιας και βρέθηκα στην καρδιά της πόλης, έχοντας πρόσβαση σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στον πιο αγαπημένο μου δρόμο. Την Διονυσίου Αεροπαγίτου. Τρία λεπτά από τον ηλεκτρικό σταθμό του Θησείου, πέντε λεπτά από Ψυρρή, πέντε λεπτά από Μοναστηράκι, Πλάκα, Ηρώδειο και γύρω στα 8 λεπτά μακριά από την Καπνικαρέα και τον ανήφορο της Ερμού. Το τεράστιο μπαλκόνι- ταράτσα είχε άπλετη θέα στην Ακρόπολη, τον Λυκαβηττό , τον λόφο του Φιλοπάππου και το εθνικό αστεροσκοπείο ενώ το ηλιοβασίλεμα στο βάθος ήταν υπερθέαμα. Η Αθήνα στο πιάτο…

Ξεκίνησα την Πέμπτη με τα απαραίτητα αναμνηστικά ψώνια έχοντας σαν στόχο να μην ξαναβγώ στην αγορά τις επόμενες μέρες. Εν μέρει το κατάφερα.

Πέμπτη μεσημέρι στο PO' BOYS (Τηλ. +302103234672) στου  Ψυρρή έφαγα την πιο νόστιμη και χορταστική σαλάτα με κινόα και φουντούκια καθώς και ένα απίθανο burger υπερπαραγωγή! Η σαλάτα παρεμπιπτόντως συγκαταλέγεται αδιαμφισβήτητα στις καλύτερες που έχω φάει στην ζωή μου. Πριν από την βραδινή έξοδο στο Ανεφάνη προετοίμασα τον ουρανίσκο μου με δροσερό ροζέ κρασί στο μπαλκόνι καθώς ο ήλιος χανόταν στο βάθος. Το κινητό μου ήδη έδειχνε 12.000 βήματα καθώς ανεβαίναμε με την παρέα τα στενάκια της πλάκας. Η ταράτσα του Ανεφάνη ( Τηλ. +30210322 2809)  στα Αναφιώτικα ήταν άκρως ατμοσφαιρική με φανταστική θέα στην ακρόπολη αλλά και στα όμορφα γραφικά σκαλιά της Πλάκας. Παραγγείλαμε ποικιλία κρεατικών, την συνοδέψαμε με παγωμένο τσίπουρο εκτιμώντας ιδιαιτέρως την τιμιότητα του σερβιτόρου ο οποίος παρά το γεγονός ότι είμασταν 4 άτομα, μας πρότεινε να επιλέξουμε την ποικιλία για δυο η οποία τελικά έφτασε και περίσσεψε. Λατρέψαμε την φέτα σε φύλλο μπακλαβά με μέλι και σουσάμι! Το κόστος για 4 άτομα ανήλθε στα 60€.

Το πρωί της Παρασκευής ήταν αφιερωμένο στην Τέχνη. Το Μουσείο σύγχρονης Τέχνης Γουλανδρήβρίσκεται στο Παγκράτι - Ερατοσθένους 13- και φιλοξενεί εκθέματα του ζεύγους Γουλανδρή από σπουδαίους ζωγράφους όπως Picasso, Van Gogh, Monet, Cezanne, El Greco, de Chirico, Miro, Degas, Gaugin και Pollock. Στην είσοδο σου προσφέρουν ένα εξαιρετικό ηχητικό σύστημα με το οποίο μπορείς να πατήσεις τον αριθμό του έργου και να αρχίσει η περιγραφή του καθώς και στοιχεία από την ζωή του εκάστοτε καλλιτέχνη που το έχει δημιουργήσει. Η είσοδος στο μουσείο κοστίζει περίπου €10.

Ολοκληρώσαμε την επίσκεψη μεσημέρι και βρεθήκαμε για ψαρομεζέδες και ούζο στον Σταύρο. Το ουζερί Ο Σταυρος (Τηλ.+30211408 8045)  βρίσκεται σε απόσταση πέντε λεπτών από το μουσείο Γουλανδρή. Προσφέρει εκπληκτικούς ολόφρεσκους ψαρομεζέδες, απίθανες φρέσκες τηγανητές πατάτες και χορταράκια που ομολογουμένως μου έχουν λείψει ιδιαιτέρως. Αξίζουν και οι κολοκυθοκεφτέδες του. Δεν ξέρω αν έτυχε η μέρα αλλά απογοητευτήκαμε από το service. Ο σερβιτόρος ήταν εξαιρετικά αποσυντονισμένος και η σερβιτόρα αγενής. Κατά τ’ άλλα τιμές και ποιότητα φαγητού, ασύγκριτα.

Το βράδυ της Παρασκευής μας βρήκε να απολαμβάνουμε τα καλύτερα παϊδάκια της Αθήνας στον Καραβίτη στο Παγκράτι. Εξαιρετικά νόστιμα ήταν και τα μπιφτέκια του ενώ η πανέμορφη αυλή του ήταν γραφική και δροσερή. Η έκπληξη της βραδιάς ήταν μια παρέα πλανόδιων μουσικών οι οποίοι με την υπέροχη ενέργειά τους ξεσήκωσαν όλο το μαγαζί. Η Αθήνα με τις υπέροχες εκπλήξεις της. Να σημειωθεί ότι το κόστος για 6 άτομα με ποτά ανήλθε στα 144€ !!!

Μεσημέρι Σαββάτου επιλέξαμε το Mανδράκη (Τηλ. +30210691 0069) στην Πανόρμου για ένα κλασσικό τίμιο ελληνικό πιτόγυρο διότι δεν νοείται ταξίδι στην Ελλάδα χωρίς να δοκιμάσεις κλασσικό σουβλάκι με πίτα.

Το Σαββατόβραδο ο θερινός κινηματογράφος Cine Θησείο (Aπόστολου Παύλου 7) με θέα την Ακρόπολη είναι ο ιδανικός προορισμός αν θες να ζήσεις μια αυθεντική αθηναϊκή νύχτα.

Κυριακή πρωί από την Πύλη Ε8 στον Πειραιά αναχωρούν ανά μια ώρα περίπου τα πλοία για Αίγινα. Τα εισιτήρια είναι γύρω στα 11€ και αν θες να πάρεις και αυτοκίνητο υπολόγισε στην τιμή επιπλέον 7 ευρώ. Επιλέξαμε λοιπόν την απόδραση μέσα στην απόδραση και μέσα σε μια ώρα βρεθήκαμε στο όμορφο νησί του Αργοσαρωνικού! Επιλέξαμε τον καταπράσινο κόλπο της Αιγινινήτισσας στην Πέρδικα που βρίσκεται μόλις δέκα λεπτά μακριά από την χώρα για να κάνουμε τις βουτιές μας. Στο Βeach bar Fyki (Τηλ.+30 2297 062200)  που βρίσκεται εκεί απολαύσαμε φανταστικά δροσερά κοκτέιλ με θέα θάλασσα –η οποία παρεμπιπτόντως ήταν λάδι- και φόντο ψαγμένες μουσικές. Το βράδι το λιμάνι της Αίγινας με τα μικρά μαγαζιά να απλώνονται μέσα στα στενά, τα σκάφη και τα φωτισμένα καράβια, εκπροσώπησαν επάξια το χαρακτηριστικό ελληνικό καλοκαίρι με θύμισες από τα παλιά μιας και ήταν σαφώς πιο ήρεμα και πιο ποιοτικά σε σχέση με τον Αύγουστο.

Η ψαροταβέρνα Babis (Τηλ.+30 2297 023594)  στην άκρη του λιμανιού, σέρβιρε πεντανόστιμους ψαρομεζέδες, όπως φρέσκες σαρδέλες, εξαιρετικό γαύρο και καλαμαράκια, καθώς το κύμα έβρεχε τα πόδια μας, ο ορισμός του «πάνω στην θάλασσα». Το ψωμί ήταν ολόφρεσκο και θύμιζε άρτο…. Ενώ εντυπωσιακό ήταν και το κριθαρώτο με τις γαρίδες. Το φινάλε έγινε με παγωτό φιστίκι, το οποίο «ξέπλυνε» με μαεστρία τους γευστικούς μας κάλυκες. Το φιστίκι είναι το παραδοσιακό προϊόν του νησιού.

Το πρωί της Δευτέρας το λιμάνι μύριζε αχνιστό ελληνικό καφέ, ενώ οι φούρνοι αποδέσμευαν βασανιστικά τις μυρωδιές από τις κρέμες της μπουγάτσας, της τυρόπιτας και του της νόστιμης τοπικής κολοκυθόπιτας. Το καράβι έφευγε στις 10 και τέταρτο και το αεροπλάνο στις 6 το απόγευμα. Επιστρέψαμε Κύπρο γεμάτοι γεύσεις και εικόνες. Είναι απίστευτο πως τέσσερις μέρες διακοπών μπορούν να χωρέσουν τόσες διαφορετικές γεύσεις και εικόνες. Δοκιμάστε το…

ΥΓ. Αξίζει να σημειωθεί ότι καράβια για Αίγινα έχει από το λιμάνι του Πειραιά κάθε μια ώρα. Μπορείτε να κλείσετε τα εισιτήρια σας ΕΔΩ